تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 9:30
کد خبر : 22005

اجرای طرح گردشگری، استیل آستارا را به یک منطقه مهم گردشگری در گیلان تبدیل می‌کند

اجرای طرح گردشگری، استیل آستارا را به یک منطقه مهم گردشگری در گیلان تبدیل می‌کند

فرماندار شهرستان آستارا گفت: تصمیم گرفته‌ایم طرحی در حد بهسازی در اطراف تالاب اجرا شود که با اجرایی شدن این طرح، تالاب استیل عباس‌آباد شهرستان آستارا به یکی از مناطق مهم گردشگری در استان گیلان تبدیل می‌شود.

یونس رنجکش کیسمی اظهار کرد: اجرای طرح گردشگری در تالاب استیل عباس‌آباد این شهرستان همان‌گونه که در کمیته گردشگری با الزامات در نظر گرفتن شرایط زیست‌بوم به تصویب رسیده باید تلاش شود بر اساس ارزیابی‌های درست و جامع اجرا شود.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه بیش از دو قرن است که تالاب استیل عباس‌آباد این شهرستان همین بوده و هیچ‌گونه توجهی به آن نشده است، تصریح کرد: ثمره این بی‌توجهی این شد که اطراف و حتی داخل بستر تالاب پر از زباله و پسماند شده است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گرفته‌ایم طرحی در حد بهسازی در اطراف تالاب اجرا شود که با اجرایی شدن این طرح تالاب استیل عباس‌آباد شهرستان آستارا به یکی از مناطق مهم گردشگری در استان گیلان تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای مناسب طرح مذکور باید دغدغه‌های موجود برطرف شود.

رنجکش کیسمی با اذعان براینکه اجرای طرح‌های این‌چنینی با در نظر گرفتن منافع عمومی و شرایط خاص شهرستان در کارگروه‌های مختلف تصمیم‌سازی شده و همه ابعاد این‌گونه طرح‌ها بررسی می‌شود، اظهار داشت: اجرای بهتر طرح مذکور مستلزم داشتن نظارت کافی و همراهی‌های لازم است.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های گردشگری باید با محیط طبیعی هم‌خوانی داشته باشد زیرا گردشگر به دنبال استفاده از طبیعت است، بیان کرد: در دنیا نیز با برنامه‌ریزی‌های اصولی مشکلات و اختلافات بین توسعه و محیط‌زیست قابل‌حل پیش‌بینی ‌شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.